Test sk³ada siê z 30 pytañ, których stopieñ trudno¶ci (w moim subiektywnym odczuciu) wzrasta. Je¶li przy pytaniu nie napisano inaczej to jest tam DOK£ADNIE JEDNA poprawna odpowied¼ (konkretnie przy jednym z pytañ jest wiêcej mo¿liwych za¶ ostatnie pytanie jest zadaniem otwartym).
Odpowiedzi mo¿ecie zamieszczaæ w tym dziale.
Dok³adnie za 14 dni zostan± opublikowane wyniki
Zapraszam do zabawy (chocia¿ nie spodziewam siê wielu chêtnych).
Najwygodniej bêdzie Wam to rozwi±zaæ w³±czaj±c 2 razy forum, w jednym okienku bêdziecie pisaæ post z odpowiedziami a w drugim bêdziecie spogl±dali na pytania.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1. Jednemu graczowi wolno posiadaæ:
a) maksymalnie jedno konto na ogame.pl
b) maksymalnie jedno konto na ka¿dym z dostêpnych universum na ogame.pl
c) dowoln± ilo¶æ kont na ogame.pl
2. Do ilu sojuszy jednocze¶nie mo¿na nale¿eæ na jednym universum?
a) do jednego,
b) do paru ale tylko je¶li maj± podpisane miêdzy sob± pakty,
c) do dowolnej ilo¶ci.
3. Jaki jest koszt przegl±dania zak³adki "Galaktyka"?
a) nie ma ¿adnego kosztu,
b) 10szt. deuteru za otwarcie menu "Galaktyka", kolejne przegl±dane uk³ady bez kosztów,
c) 10szt. deuteru za otwarcie menu "Galaktyka", oraz ka¿d± zmianê ogl±danego uk³adu.
4. Od czego zale¿y ilo¶æ mo¿liwych do wys³ania jednocze¶nie flot?
a) od ilo¶ci punktów gracza,
b) od ilo¶ci posiadanych statków,
c) od poziomu technologii komputerowej,
d) od poziomu technologii energetycznej,
e) nie jest niczym ograniczona.
5. Gracz X ma 80.000 pkt, gracz Y ma 8.000 pkt. Czy gracz X mo¿e zaatakowaæ gracza Y?
a) tak,
b) nie.
6. Jakie jest mo¿liwe po³o¿enie planety MATKI w uk³adzie?
a) pozycje 1-15,
b) pozycje 2-14,
c) pozycje 3-13,
d) pozycje 4-12,
e) pozycje 5-11.
7. Ile mo¿na posiadaæ maksymalnie planet i ksiê¿yców?
a) 8 planet i 8 ksiê¿yców,
b) 9 planet i 9 ksiê¿yców,
c) 8 planet i ksiê¿yców ³±cznie,
d) 9 planet i ksiê¿yców ³±cznie,
e) ile siê chce.
8. Którego z poni¿szych zadañ nie mo¿na cofn±æ po rozpoczêciu?
a) budowy budynków,
b) badania w laboratorium,
c) produkcji w stoczni,
d) wszystkie powy¿sze mo¿na cofn±æ,
e) ¿adnego z powy¿szych nie mo¿na cofn±æ.
9. Na pracê jakich urz±dzeñ wp³ywa warto¶æ temperatury max. planety?
a) tylko na satelity s³oneczne,
b) tylko na satelity s³oneczne oraz elektrowniê s³oneczn±,
c) tylko na satelity s³oneczne oraz syntezator deuterium,
d) na satelity s³oneczne, elektrowniê s³oneczn± oraz elektrowniê fuzyjn±,
e) nie ma wp³ywu na ¿adne z wymienionych urz±dzeñ.
10. Po jakim czasie od aktywowania urlopu mo¿na go wy³±czyæ?
a) natychmiast,
b) po 24 godzinach,
c) po 2 dniach,
d) po 7 dniach.
11. Jaki trzeba mieæ min. poziom magazynu rakiet by zbudowaæ 5 rakiet i 5 przeciwrakiet?
a) 1 poziom,
b) 2 poziom,
c) 3 poziom,
d) 4 poziom.
12. Który z wymienionych statków wygra walkê je¶li na atakowanej planecie znajduje siê 1 rakieta miêdzyplanetarna (a nie ma wiêcej floty ani obrony)?
a) du¿y transporter,
b) lekki my¶liwiec,
c) ciê¿ki my¶liwiec,
d) wszystkie wymienione statki wygraj±,
e) ¿aden z wymienionych statków nie wygra,
f) element losowy w czasie ataku nie pozwala na jednoznaczn± odpowied¼.
13. W jaki sposób mo¿na ca³kowicie zniszczyæ obronê na planecie wroga, tak by mieæ pewno¶æ ¿e nastêpuj±cy po chwili atak samymi transporterami odniesie skutek (zak³adaj±c ¿e obroñca w miêdzyczasie nie dobuduje obrony)?
a) atakuj±c dowolnymi statkami silniejszymi od obrony,
b) tylko przy pomocy gwiazdy ¶mierci,
c) tylko przy pomocy rakiet miêdzyplanetarnych,
d) nie ma takiej mo¿liwo¶ci.
14. Jaki poziom technologii szpiegowskiej pozwala widzieæ pe³en sk³ad i ilo¶ci atakuj±cej floty (np. 100 OW, 5 DT)?
a) 4 poziom,
b) 6 poziom,
c) 8 poziom,
d) zale¿y od poziomu technologii szpiegowskiej rywala.
15. Ile punktów do punktacji ogólnej dostaje siê za zbudowanie statku kolonizacyjnego (Wymagania: Metal:10.000 Kryszta³:20.000 Deuter:10.000)?
a) 40.000,
b) 30.000,
c) 40,
d) 30,
e) punkty dostaje siê dopiero po skolonizowaniu planety, nie za samo zbudowanie kolonizatora.
16. Misja kolonizatora zakoñczona sukcesem (zasiedleniem planety) oznacza dla gracza:
a) zdobycie punktów,
b) utratê puntów,
c) nie ma ¿adnego wp³ywu na ilo¶æ punktów.
17. Co siê stanie gdy wraz ze statkiem kolonizacyjnym wy¶le siê (z misj± "Kolonizuj") transporter wype³niony surowcami?
a) transporter dostarczy surowce i zostanie na skolonizowanej planecie,
b) transporter dostarczy surowce a sam zostanie zniszczony,
c) transporter dostarczy surowce i wróci na planetê startow±,
d) transporter wróci na planetê startow± wraz z surowcami,
e) transporter i surowce zgin±.
18. Po jakim czasie zaprzestania gry przez gracza (braku logowania siê) kasowane jest jego konto:
a) po miesi±cu, chyba ¿e w³±czy³ "urlop",
b) po 35 dniach, chyba ¿e w³±czy³ "urlop",
c) po miesi±cu, bez wzglêdu na to czy ma "urlop" czy nie,
d) po 35 dniach, bez wzglêdu na to czy ma "urlop" czy nie.
19. Je¶li konto gracza zostaje usuniête, to na miejscu jego planet:
a) powstaje Pole zniszczeñ,
b) powstaje Pas asteroidów,
c) miejsce staj± siê puste.
20. Jaki czynnik NIE MA wp³ywu na "Szansê na kontrwywiad" podczas szpiegowania?
a) flota znajduj±ca siê na szpiegowanej planecie,
b) obrona znajduj±ca siê na szpiegowanej planecie,
c) ilo¶æ wys³anych sond,
d) poziom technologii szpiegowskiej obroñcy,
e) poziom technologii szpiegowskiej szpieguj±cego,
f) wszystkie wymienione czynniki maj± wp³yw.
21. Dziêki rozwojowi jakiego badania mo¿na podnie¶æ prêdko¶æ recyklera?
a) napêdu spalinowego,
b) napêdu impulsowego,
c) napêdu nadprzestrzennego,
d) technologii komputerowej.
22. W jaki sposób mo¿na zwiêkszyæ zasiêg rakiet miêdzyplanetarnych?
a) buduj±c wy¿szy poziom magazynu rakiet,
b) rozwijaj±c technologiê komputerow±,
c) rozwijaj±c napêd impulsowy,
d) rozwijaj±c napêd nadprzestrzenny.
23. Czy gracz silniejszy mo¿e pobieraæ haracz od s³abszego w zamian za nieatakowanie go?
a) nie mo¿e,
b) mo¿e je¶li tylko obaj siê na to zgodz±,
c) mo¿e ale tylko po wyra¿eniu zgody Operatora Gry.
24. Ile wynosi ilo¶æ pól gotowych do zabudowania zaraz po powstaniu ksiê¿yca?
a) 1,
b) jest warto¶ci± losow±,
c) zale¿y od ¶rednicy ksiê¿yca,
d) zale¿y od ¶rednicy planety przy której powsta³ ksiê¿yc.
e) zale¿y od ilo¶ci szcz±tków z których powsta³ ksiê¿yc.
25. Jaka bêdzie szansa powstania ksiê¿yca po rozbiciu siê floty 10 bombowców?
a) 2%,
b) 3%,
c) 5%,
d) 10%.
26. Gracz X, widz±c ¿e gracz Y leci na jego pozbawion± obrony koloniê, postanowi³ j± usun±æ, by przeciwnik nie przej±³ surowców.
Co siê stanie gdy gracz Y doleci do celu?
a) flota stwierdzi brak planety i zawróci,
b) flota przejmie 250 sztuk metalu i 250 sztuk deuteru,
c) flota zrabuje surowce jak podczas normalnego ataku,
d) flota zrabuje wszystkie surowce z porzuconej planety (oczywi¶cie je¶li ma tak± pojemno¶æ).
27. Stocznia orbitalna wymaga 2 poziomu fabryki robotów. Jaki wp³yw na stoczniê bêdzie mia³a sytuacja gdy gracz ma wybudowany X lvl stoczni i zburzy ca³kiem roboty?
a) stocznia i wybudowana obrona zostan± zniszczone,
b) nie bêdzie mo¿na rozbudowywaæ/wyburzaæ stoczni,
c) nie bêdzie mo¿na budowaæ obrony i floty,
d) nie bêdzie to mia³o ¿adnego wp³ywu na stoczniê.
28. Które z poni¿szych sytuacji s± traktowane jako ATAK na planetê X i zmniejszaj± liczbê dostêpnych ataków na tê planetê zgodnie z regu³ami basha (mo¿liwa wiêcej ni¿ jedna odpowied¼!!!):
a) wys³anie sondy z misj± Szpieguj,
b) wys³anie sondy z misj± Szpieguj w przypadku jej rozbicia,
c) wys³anie sondy z misj± Atakuj w celu stworzenia Pola zniszczeñ,
d) wys³anie sondy wraz z my¶liwcem z misj± Szpieguj w przypadku wywi±zania siê walki,
e) wys³anie rakiety miêdzyplanetarnej,
f) wys³anie recyklera na pole zniszczeñ planety X,
g) wys³anie recyklera i my¶liwca na pole zniszczeñ planety X,
h) wys³anie my¶liwca z misj± Atakuj na ksiê¿yc przy planecie X.
29. Gracz X zaatakowa³ gracza Y o nastêpuj±cych porach: 10.00, 10.01, 10.02, 10.03, 10.04, 10.05, 10.06, 10.07, 10.08. Czy móg³ tak zrobiæ je¶li by³y to jego pierwsze ataki na tego gracza?
a) tak, nawet na jedn± planetê gracza Y,
b) tak, ale tylko je¶li atakowa³ min. 3 ró¿ne planety,
c) tak, ale tylko je¶li atakowa³ 9 ró¿nych planet,
d) tak, ale tylko je¶li miêdzy sojuszami graczy toczy siê wojna,
e) nie móg³ - jest to z³amanie regu³ gry.
30. Na planecie A jest 30.000 metalu i 5.000 deuteru.
Na planecie B jest 0 metalu i 1.000 deuteru.
Gracz wysy³a 5 ma³ych transporterów wy³adowanych metalem z planety A do B. Ka¿dy z nich potrzebuje 100 sztuk deuteru na lot w jedn± stronê.
Przyjmujemy ¿e nie istnieje wydobycie podstawowe ani na planetach nie ma ¿adnych kopalni które w miêdzyczasie dostarczaj± surowce.
A zatem: ile bêdzie metalu i deuteru na planecie A oraz B je¶li statki zosta³y wys³ane z misj± Stacjonuj? (pytanie otwarte)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Offline
Zetesererowski esbek [UFP]
Moje odpowiedzi Ciekawe czy dobre
1. Jednemu graczowi wolno posiadaæ:
a) maksymalnie jedno konto na ogame.pl
b) maksymalnie jedno konto na ka¿dym z dostêpnych universum na ogame.pl
c) dowoln± ilo¶æ kont na ogame.pl
2. Do ilu sojuszy jednocze¶nie mo¿na nale¿eæ na jednym universum?
a) do jednego,
b) do paru ale tylko je¶li maj± podpisane miêdzy sob± pakty,
c) do dowolnej ilo¶ci.
3. Jaki jest koszt przegl±dania zak³adki "Galaktyka"?
a) nie ma ¿adnego kosztu,
b) 10szt. deuteru za otwarcie menu "Galaktyka", kolejne przegl±dane uk³ady bez kosztów,
c) 10szt. deuteru za otwarcie menu "Galaktyka", oraz ka¿d± zmianê ogl±danego uk³adu.
4. Od czego zale¿y ilo¶æ mo¿liwych do wys³ania jednocze¶nie flot?
a) od ilo¶ci punktów gracza,
b) od ilo¶ci posiadanych statków,
c) od poziomu technologii komputerowej,
d) od poziomu technologii energetycznej,
e) nie jest niczym ograniczona.
5. Gracz X ma 80.000 pkt, gracz Y ma 8.000 pkt. Czy gracz X mo¿e zaatakowaæ gracza Y?
a) tak,
b) nie.
6. Jakie jest mo¿liwe po³o¿enie planety MATKI w uk³adzie?
a) pozycje 1-15,
b) pozycje 2-14,
c) pozycje 3-13,
d) pozycje 4-12,
e) pozycje 5-11.
7. Ile mo¿na posiadaæ maksymalnie planet i ksiê¿yców?
a) 8 planet i 8 ksiê¿yców,
b) 9 planet i 9 ksiê¿yców,
c) 8 planet i ksiê¿yców ³±cznie,
d) 9 planet i ksiê¿yców ³±cznie,
e) ile siê chce.
8. Którego z poni¿szych zadañ nie mo¿na cofn±æ po rozpoczêciu?
a) budowy budynków,
b) badania w laboratorium,
c) produkcji w stoczni,
d) wszystkie powy¿sze mo¿na cofn±æ,
e) ¿adnego z powy¿szych nie mo¿na cofn±æ.
9. Na pracê jakich urz±dzeñ wp³ywa warto¶æ temperatury max. planety?
a) tylko na satelity s³oneczne,
b) tylko na satelity s³oneczne oraz elektrowniê s³oneczn±,
c) tylko na satelity s³oneczne oraz syntezator deuterium,
d) na satelity s³oneczne, elektrowniê s³oneczn± oraz elektrowniê fuzyjn±,
e) nie ma wp³ywu na ¿adne z wymienionych urz±dzeñ.
10. Po jakim czasie od aktywowania urlopu mo¿na go wy³±czyæ?
a) natychmiast,
b) po 24 godzinach,
c) po 2 dniach,
d) po 7 dniach.
11. Jaki trzeba mieæ min. poziom magazynu rakiet by zbudowaæ 5 rakiet i 5 przeciwrakiet?
a) 1 poziom,
b) 2 poziom,
c) 3 poziom,
d) 4 poziom.
12. Który z wymienionych statków wygra walkê je¶li na atakowanej planecie znajduje siê 1 rakieta miêdzyplanetarna (a nie ma wiêcej floty ani obrony)?
a) du¿y transporter,
b) lekki my¶liwiec,
c) ciê¿ki my¶liwiec,
d) wszystkie wymienione statki wygraj±,
e) ¿aden z wymienionych statków nie wygra,
f) element losowy w czasie ataku nie pozwala na jednoznaczn± odpowied¼.
13. W jaki sposób mo¿na ca³kowicie zniszczyæ obronê na planecie wroga, tak by mieæ pewno¶æ ¿e nastêpuj±cy po chwili atak samymi transporterami odniesie skutek (zak³adaj±c ¿e obroñca w miêdzyczasie nie dobuduje obrony)?
a) atakuj±c dowolnymi statkami silniejszymi od obrony,
b) tylko przy pomocy gwiazdy ¶mierci,
c) tylko przy pomocy rakiet miêdzyplanetarnych,
d) nie ma takiej mo¿liwo¶ci.
14. Jaki poziom technologii szpiegowskiej pozwala widzieæ pe³en sk³ad i ilo¶ci atakuj±cej floty (np. 100 OW, 5 DT)?
a) 4 poziom,
b) 6 poziom,
c) 8 poziom,
d) zale¿y od poziomu technologii szpiegowskiej rywala.
15. Ile punktów do punktacji ogólnej dostaje siê za zbudowanie statku kolonizacyjnego (Wymagania: Metal:10.000 Kryszta³:20.000 Deuter:10.000)?
a) 40.000,
b) 30.000,
c) 40,
d) 30,
e) punkty dostaje siê dopiero po skolonizowaniu planety, nie za samo zbudowanie kolonizatora.
16. Misja kolonizatora zakoñczona sukcesem (zasiedleniem planety) oznacza dla gracza:
a) zdobycie punktów,
b) utratê puntów,
c) nie ma ¿adnego wp³ywu na ilo¶æ punktów.
17. Co siê stanie gdy wraz ze statkiem kolonizacyjnym wy¶le siê (z misj± "Kolonizuj") transporter wype³niony surowcami?
a) transporter dostarczy surowce i zostanie na skolonizowanej planecie,
b) transporter dostarczy surowce a sam zostanie zniszczony,
c) transporter dostarczy surowce i wróci na planetê startow±,
d) transporter wróci na planetê startow± wraz z surowcami,
e) transporter i surowce zgin±.
18. Po jakim czasie zaprzestania gry przez gracza (braku logowania siê) kasowane jest jego konto:
a) po miesi±cu, chyba ¿e w³±czy³ "urlop",
b) po 35 dniach, chyba ¿e w³±czy³ "urlop",
c) po miesi±cu, bez wzglêdu na to czy ma "urlop" czy nie,
d) po 35 dniach, bez wzglêdu na to czy ma "urlop" czy nie.
19. Je¶li konto gracza zostaje usuniête, to na miejscu jego planet:
a) powstaje Pole zniszczeñ,
b) powstaje Pas asteroidów,
c) miejsce staj± siê puste.
20. Jaki czynnik NIE MA wp³ywu na "Szansê na kontrwywiad" podczas szpiegowania?
a) flota znajduj±ca siê na szpiegowanej planecie,
b) obrona znajduj±ca siê na szpiegowanej planecie,
c) ilo¶æ wys³anych sond,
d) poziom technologii szpiegowskiej obroñcy,
e) poziom technologii szpiegowskiej szpieguj±cego,
f) wszystkie wymienione czynniki maj± wp³yw.
21. Dziêki rozwojowi jakiego badania mo¿na podnie¶æ prêdko¶æ recyklera?
a) napêdu spalinowego,
b) napêdu impulsowego,
c) napêdu nadprzestrzennego,
d) technologii komputerowej.
22. W jaki sposób mo¿na zwiêkszyæ zasiêg rakiet miêdzyplanetarnych?
a) buduj±c wy¿szy poziom magazynu rakiet,
b) rozwijaj±c technologiê komputerow±,
c) rozwijaj±c napêd impulsowy,
d) rozwijaj±c napêd nadprzestrzenny.
23. Czy gracz silniejszy mo¿e pobieraæ haracz od s³abszego w zamian za nieatakowanie go?
a) nie mo¿e,
b) mo¿e je¶li tylko obaj siê na to zgodz±,
c) mo¿e ale tylko po wyra¿eniu zgody Operatora Gry.
24. Ile wynosi ilo¶æ pól gotowych do zabudowania zaraz po powstaniu ksiê¿yca?
a) 1,
b) jest warto¶ci± losow±,
c) zale¿y od ¶rednicy ksiê¿yca,
d) zale¿y od ¶rednicy planety przy której powsta³ ksiê¿yc.
e) zale¿y od ilo¶ci szcz±tków z których powsta³ ksiê¿yc.
25. Jaka bêdzie szansa powstania ksiê¿yca po rozbiciu siê floty 10 bombowców?
a) 2%,
b) 3%,
c) 5%,
d) 10%.
26. Gracz X, widz±c ¿e gracz Y leci na jego pozbawion± obrony koloniê, postanowi³ j± usun±æ, by przeciwnik nie przej±³ surowców.
Co siê stanie gdy gracz Y doleci do celu?
a) flota stwierdzi brak planety i zawróci,
b) flota przejmie 250 sztuk metalu i 250 sztuk deuteru,
c) flota zrabuje surowce jak podczas normalnego ataku,
d) flota zrabuje wszystkie surowce z porzuconej planety (oczywi¶cie je¶li ma tak± pojemno¶æ).
27. Stocznia orbitalna wymaga 2 poziomu fabryki robotów. Jaki wp³yw na stoczniê bêdzie mia³a sytuacja gdy gracz ma wybudowany X lvl stoczni i zburzy ca³kiem roboty?
a) stocznia i wybudowana obrona zostan± zniszczone,
b) nie bêdzie mo¿na rozbudowywaæ/wyburzaæ stoczni,
c) nie bêdzie mo¿na budowaæ obrony i floty,
d) nie bêdzie to mia³o ¿adnego wp³ywu na stoczniê.
28. Które z poni¿szych sytuacji s± traktowane jako ATAK na planetê X i zmniejszaj± liczbê dostêpnych ataków na tê planetê zgodnie z regu³ami basha (mo¿liwa wiêcej ni¿ jedna odpowied¼!!!):
a) wys³anie sondy z misj± Szpieguj,
b) wys³anie sondy z misj± Szpieguj w przypadku jej rozbicia,
c) wys³anie sondy z misj± Atakuj w celu stworzenia Pola zniszczeñ,
d) wys³anie sondy wraz z my¶liwcem z misj± Szpieguj w przypadku wywi±zania siê walki,
e) wys³anie rakiety miêdzyplanetarnej,
f) wys³anie recyklera na pole zniszczeñ planety X,
g) wys³anie recyklera i my¶liwca na pole zniszczeñ planety X,
h) wys³anie my¶liwca z misj± Atakuj na ksiê¿yc przy planecie X.
29. Gracz X zaatakowa³ gracza Y o nastêpuj±cych porach: 10.00, 10.01, 10.02, 10.03, 10.04, 10.05, 10.06, 10.07, 10.08. Czy móg³ tak zrobiæ je¶li by³y to jego pierwsze ataki na tego gracza?
a) tak, nawet na jedn± planetê gracza Y,
b) tak, ale tylko je¶li atakowa³ min. 3 ró¿ne planety,
c) tak, ale tylko je¶li atakowa³ 9 ró¿nych planet,
d) tak, ale tylko je¶li miêdzy sojuszami graczy toczy siê wojna,
e) nie móg³ - jest to z³amanie regu³ gry.
30. Na planecie A jest 30.000 metalu i 5.000 deuteru.
Na planecie B jest 0 metalu i 1.000 deuteru.
Gracz wysy³a 5 ma³ych transporterów wy³adowanych metalem z planety A do B. Ka¿dy z nich potrzebuje 100 sztuk deuteru na lot w jedn± stronê.
Przyjmujemy ¿e nie istnieje wydobycie podstawowe ani na planetach nie ma ¿adnych kopalni które w miêdzyczasie dostarczaj± surowce.
A zatem: ile bêdzie metalu i deuteru na planecie A oraz B je¶li statki zosta³y wys³ane z misj± Stacjonuj? (pytanie otwarte)
A: 5.500 metalu i 4.500 deuteru;
B: 24.500 metalu i 1.000 deuteru
Offline